luni, octombrie 26

Placinta cu batata, minunatul cartof dulce si labane

Bine v-am regasit dupa atat amar de vreme !

Tare prinsa in viata de zi cu zi, uneri sunt tare "tacuta" , dar tare dor imi e de locul asta . Si pentru ca imi era dor , si pentru ca toamna bate la usa , am zis sa nu vin cu mana goala, asa ca am adus placinta cu batata si labane. 

 Nu este o reteta de Master Chef, ci una de casa , fara pretentii dar cu multi pretendenti :), ce incalzeste sufletul si il umple de bucurie .

Ingrediente:
4 cartofi dulci mari
1 ceapa mare
5 catei de usturoi
3-4 linguri de ulei
4 oua
400g labane
100g feta de capra
sare
piper
4 foi subtiri de placinta

Taiem ceapa cubulete si usturoiul marunt. Le calim impreuna in ulei. Adaugam cartofii dulci taiati cubulete si lasam pe foc, amestecand continuu pana cand cartofii devin un portocaliu mai deschis si mai moi.Punem sare si piper dupa gust si ii lasa sa se raceasca putin.

In tava unsa cu ulei/unt asezam foile de placinta acoperind si peretii tavii.
Intr-un castron punem impreuna branza feta maruntita cu furculita, labanele si ouale. Adaugam continutul tigaii si omogenizam.

Turnam tot in tava peste aluat si coacem placinta in cuptor pentru 30-40 de minute (185 grade Celsius.)
Poate fi servita atat rece cat si calda, simpla sau ...cu un mot de crema de branza amestecata cu putin usturoi si marar .

Asa l-am convins pe strumfi sa manance si el- in perioada asta nu-i place cartoful dulce . 
Asteptand sa ajunga strumfi la ganduri mai bune si sa treaca batata pe lista legumelor ce-i plac, va doresc din tot sufletul o toamna plina de lumina si cu  caldura in suflet !

Placinta cu batata
Adăugaţi o legendă

4 comentarii:

coco spunea...

acum aud prima data de labane...o sa ma documentez!

furnicuta boscodina spunea...

merita, s-ar putea sa iti placa gustul .
uite asta poate te ajuta :

Labane:

Cantitatile tin de gust. Eu am folosit 1 1/2 litru iaurt( iaurtul "cel mai iaurt"). L-am amestecat cu 1/2 lingurita de sare, 1 lingurita de curcum si una de zaatar. Se poate adauga cimbru, menta, chiar si zeama de lamaie daca vreti sa fie mai acru, sau pur si simplu se lasa simplu alb. Se toarna tot iaurtul intr-un tifon si se lasa la scurs, aproximativ 12 ore.Iese o pasta alba, groasa ca o smantana, cu gust acrisor, de iaurt. Se pune intr-un castron si se "orneaza" daca se doreste cu zaatar si ulei de masline.

e copiat dintr-o postare, pe blog mai gasesti si alte retete cu labane daca te pocneste pofta :)

Julien ecommerce spunea...

Va salut cu drag,
Este o recomandare minunata pentru intreaga familie, in cazul meu din fericire cel mic mananca cu placere usturoi, mujdei etc, chiar si urda cu marar, asadar sper sa manance cu placere, va multumesc.

furnicuta boscodina spunea...

Julien, in primul rand multumesc pentru vizita ! Si eu sper sa ii placa celui mic aceasta combinatie de gusturi. Pentru gusturi mai domoale gasesti pe blog si reteta de placinta cu cartof dulce si tahini, foarte buna pentru cei mici. Tahini este o sursa foarte buna de calciu si vitamine de care cei mici au atata nevoie - parca e reclama de la tv :)

http://www.furnicuta-boscodina.com/2013/12/placinta-cu-cartofi-dulci-si-tahini.html

O zi super faina !

Trimiteți un comentariu