vineri, ianuarie 16

Gogosi floare

Pentru Hannuka ce a trecut :) ( nu am intarziat mult, doar 2 secole, inca putin si vine iar Hannuka ), am pregatit niste gogosi mai speciale. Din multitudinea de retete aduse de evrei din toate colturile lumii unde au trait , am ales tocmai Algeria, pare mai exotic :) .
Gogosile in forma de floare (nu acest gen de floare) sunt gogosi facute in Algeria la nunti sau evenimente speciale, forma in sine avand propria sa semnificatie.

Gogosi floare

Ingrediente:
400g faina
100g gris 
*nu inlocuiti grisul cu altceva, acesta ajuta ca gogoasa sa fie mai moale si sa absorba mai putin ulei
18g drojdie uscata
1 ou 
100g unt topit
1 lingura zahar 
1 pliculet zahar vanilat
o lingurita coaja de lamaie rasa
5g praf de copt
125 ml apa
migdale
*un sambure pentru fiecare gogoasa , aproximativ 200 de grame
ulei

Oul se bate cu furculita intr-un castron. Jumatate din el se va pune in castronul in care vom face aluatul, cealalta jumatatea o vom folosi mai tarziu.
Dizolvam in apa calda drojdia si zaharul .
Adaugam in castron ,peste ou, faina, grisul, coaja de lamaie, untul topit si praful de copt.Turnam apa cu drojdie si framantam . Acoperim vasul si lasam aluatul sa dospeasca 2 ore.

Pe masa unsa cu ulei intindem foaie groasa de aluat si-l taiem cu formele speciale- de flori . Pentru fiecare gogoasa avem nevoie de o floare mare, una mijlocie si 2 mici .

Ungem floarea mare in mijloc cu oul batut pus deoparte si punem deasupra floarea mijlocie. Presam in mijloc. Repetam operatia cu cele 2 flori mici(ungem cu ou si lipim floarea prin presare) . 

Infigem in mijlocul florii un sambure de migdala ,apasand sa intre cat mai jos, asta va lipi straturile si mai bine. 

 Tare simplu si distractiv, stumfi a fost in elementul lui . Il recunoasteti dupa maini , a mai crescut :)

Se fac toate gogosile si doar apoi se prajesc.


Se prajesc gogosile in baie de ulei ori una cate una tanandu-le cu spumiera (se pune gogoasa in spumiera si se scufunda in ulei cu tot cu spumiera, se scoate cand e gata)  . Eu am prajit 2 -3 o data, le-am intors de pe o parte pe alta - intai jumatatea de jos apoi  jumatatea de sus cu migdala.

 Se scot si se lasa la scurs pe un servetel de hartie. Separat se poate face un sos cu miere, apa, apa de trandafiri - se fierb toate pana obtinem un sirop gros , cam ca mierea. 

Eu am pus doar miere pe ele (am lasat sa curga in fir subtire ca sa intre intre straturi ). Cele cu zahar sunt doar pentru poza , caci asa cu zahar presarat nu sunt deloc dulci.


Un sfarsit de saptamana dulce ca mierea !





8 comentarii:

Anonim spunea...

Deosebita reteta, multumim ca ai impartasit-o! De unde ai formele de floare?

furnicuta boscodina spunea...

Ma bucur ca ti-a placut reteta :) Formele sunt cumparate dintr-un magazin cu lucruri si ustensile pentru decorarea torturilor/prajituri (instrumente pentru lucru cu pasta de zahar).

Am gasit pe amazon ceva asemanator, poate te va ajuta
http://www.amazon.com/Umiwe-Sunflower-Sugarcraft-Decorating-Accessory/dp/B00H2E48I2/ref=sr_1_3?s=home-garden&ie=UTF8&qid=1425117910&sr=1-3&keywords=flower+gum+cut+decoration

O zi buna !

Cazare pensiuni spunea...

Nu am incercat iciodata o reteta ca aceasta cu gris si cu migdale. O sa o pun in aplicare si sunt curioasa ce o sa iasa.

Unul din multi! spunea...

Hallo Furnicut-o!
Minunate "FLORICELELE" preparate de tine!Felicitari si multumiri pentru impartasite!
Si eu am un set de asemenea forme1Mi-am confectionat cu ele, decoratiuni din martipan pentru praji si torturi.
Dar la sa o idee , chiar ca nu m-am gindit.MINUNAT!!!
Este ceva care necesita rabdare si timp, dar pentru furorile care cu siguranta l-e va face printr-e musafiri, trebuie incercate! ;-))) INCA O DATA MUTUMESC MULT SI TOATE CELE BUNE!

furnicuta boscodina spunea...

Merita incercata :) Si apoi nu are atat de mult gris, cat sa nu absoarba prea mult ulei. Daca te gandesti, papanasii sunt facuti cu gris si sunt atat de deeeliiiiciiiiosi:) Cred ca te-am convins :)

In alta ordine de idei aici pe blog gasesti si retea unei prajituri cu gris , si aia merita incercata

Prajitura cu gris, cocos si portocale
http://www.furnicuta-boscodina.com/2010/10/prajitura-cu-gris-cocos-si-portocale.html
O zi superba !

furnicuta boscodina spunea...

Laura ai dreptate, formele astea de floricele pot fi folosite si pentru pasta de zahar, sau poate invers :)
Cat despre gogosi, ca si gust sunt ..diferite, usor crocante, umede de la miere,dulci..un altfel de dulce.
Ca si aspect , cu siguranta vor da gata pe toti..si in plus nici nu sunt atat de greu de facut :)
O zi superba si numai bine !

coco spunea...

ce dragute floricele au facut dragutele degetele :)

furnicuta boscodina spunea...

sunt tare dibace :)

Trimiteți un comentariu