luni, decembrie 23

Placinta cu cartofi dulci si tahini

Asa cum am promis acum 10 secole pe facebook  am sa va prezint astazi placinta minune . De ce minune? Pentru ca se face deosebit de simplu si repede , dar mai ales pentru ca , strumfi care in ultimul timp nu este deloc fan cartofi dulci, a mancat si... a mancat si apoi ....a mai cerut o felie de placinta.
Aceasta placinta initial au fost cartofi dulci copti serviti cu sos de tahini cu usturoi , dar pentru ca nimeni nu dadea semne ca i-ar mai dori a doua zi ,le-am pus o haina nou, de aluat si ..au devenit vedete.

Ingrediente:
3 cartofi dulci mari copti
aluat de foitaj
sare, piper,chilly
1 ou
tahini
1/2 lamaie
3 catei de usturoi

Cartofii se spala  bine.. Ii punem intregi  intr-o tava in care am pus putina apa si directia cuptor (230grade Celsius , o ora- o ora jumatate). Taiem coaja in lungime si cu ajutorul unei linguri scoatem pulpa de cartof copt. Din pulpa de cartofi facem  piure pe care il condimentam  cu sare, piper sau chiar chilly .
* tineti cont ca si sosul de tahini(thina) va avea sare.

Separat pregatim sosul de tahini- 3 linguri pline de tahini(thina) bruta in care adaugam apa rece treptat ca si uleiul in maioneza pana obtinem consistenta dorita. Adaugam sare, sucul de la 1/2 lamaie si usturoiul facut pasta .Amestecam si gata-i sosul . Sosul de tahini(thina) pe care l-am folosit a avut consistenta unui iaurt .

Adaugam sosul de tahini(thina) si oul peste piureul rece de cartofi dulci si amestecam putin .
Intindem aluatul de placinta .  Pe jumate din el intindem umplutura. Acoperim cu a doua jumatate de aluat si inchidem capetele.

*din ingredientele de mai sus ies 2 placinte , fiecare de dimensiunile unui strudel lung si grasunel
* eu am folosit mai mult alut , pe care l-am impartit ochiometric in 3 parti , pe partea din mijloc am pus umplutura , iar cele din parti exterioare le-am taiat in fasii grosute pe care le-am suprapus alternativ  peste umplutura ,acoperind-o in totalitate.
*puteti unge placinta cu ou inainte de coacere, pentru un plus de aspect.

Coacem placinta in cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius 30-40 de minute .
Asta-i tot :)


Sa aveti o zi de milioane , spor la colindat , traista plina de covrigi si dulciuri si nu in ultimul rand:

 Sarbatori fericite , sarbatori de basm, cu pace in suflet si in casa !



10 comentarii:

adnia spunea...

Craciun fericit alaturi de cei dragi!

furnicuta boscodina spunea...

Craciun fericit cu cadouri si numai bucurii care sa iti umple sufletul !

sara & Miki spunea...

Craciun fericit şi sarbatori frumoase, pline de bucurie și pace!

Alexandrina spunea...

Sarbatori fericite! Un Craciun cu pace in suflet, cu ganduri pozitive si un an 2014 mai bun!

furnicuta boscodina spunea...

Sara , multumesc mult pentru gandurile frumoase :) Un An Nou mai bun va doresc, cu multa sanatate , pace si dorinte implinite !

furnicuta boscodina spunea...

Alexandrina, multumesc mult pentru urari si gandurile bune :) Un An Nou minunat iti doresc si tie , cu multa sanatatea, energie,pace si vise implinite ! :)

Adriana spunea...

Ce bine arata. Nu am gatit niciodata o placinta cu cartofi, dar o sa o fac acum dupa reteta ta.

furnicuta boscodina spunea...

Adriana, ma bucur tare mult ca iti place reteta :) Spor la treaba :)

Mihaela-Canada spunea...

Trebuie sa fie f.gustos, am sa o fac si eu mai ales ca noua ne plac mult cartofii dulci. Cartofii se pot coace si in microwave?

furnicuta boscodina spunea...

Mihaela, ma bucur ca ti-a facut cu ochiul reteta :) Daca e sa ne luam dupa strumfi (kinderul meu) as putea spune ca e delicioasa, in conditiile in care anul asta el e anti-cartof dulce si in general un anti-mancare , iar placinta i-a placut la nebunie , ba chiar a mai cerut o bucata .
Cu siguranta cartofii dulci se pot coace si in cuptorul cu microunde ! Imi pare rau , dar habar nu am cat timp trebuie pusi si la ce temperatura .
Shavua tov si numai bine :)

Trimiteți un comentariu