joi, decembrie 12

Prajitura Bradut de Craciun

Aceasta prajitura a aparut datorita facebook-ului , acolo a fost inspiratia mea , o imagine care repede a disparut in neant. . Imaginea insa s-a fixat bine pe retina si nu s-a dat plecata nicicum , ba mai mult   m-a scos  si din mare impas.

Vineri , orele pranzului:
 Strumful vroia sa facem bradul...pe mine ma durea ...o lene -asa se numeste mai nou a scrie intr-o zi rapoartele pe care nu le-am scris toata saptamana. Ma mai imbat si eu cu apa uneori si incep sa fabulez ca ma plictisesc  :)


Dar cand aluatul pentru  prajituri ce dospea de zor a decis sa se extinda dincolo de granitele bine definite ale castronului, mi-am dat seama ca nu e un aluat comun de prajituri , el este menit sa devina bradut ... si l-am ajutat .

Nu am sa va scriu reteta celebrului aluat ce-si depaseste conditia, caci e una cat se poate de banala , iar mai mult stiu sigur ca in fiecare bucatarie , sta ascunsa in sertar reteta de cozonac mostenita din mama-n fiica, un aluat mult mai bun  pentru asa minune.
Am sa scriu insa cateva generalitati ca sa aveti o idee cam de cat aluat a fost vorba .

Aluatul folosit pentru prajituri era facut din 750g de faina, 350 ml lapte ,logic oua, drojdie , zahar si esente. Am folosit doar jumatate din el pentru bradut. Branza folosita cred ca a fost in jur de 300-350 g, branza tvurog(asemanatoare cu branza dulce) amestecata cu cirese confiate.(asa am cumparat-o)

Aluatul pentru brad l-am impartit ochiometric in 2 parti si l-am intins  in doua foi grosute , pastrand cat de cat dimesiunile tavii in care urma sa coc bradul  (30x35cm). Am intins pe prima foaie de aluat branza , am suprapus cea de-a doua foaie si am decupat forma bradului.


Am trasat oarecum mijlocul bradutului si am taiat fasii groase parte din exterior. Fiecare "crenguta" a fost rasucita si gata bradul .



Strumful a fost super incantat sa-l orneze si dupa cum se poate observa pentru globulete si luminite a folosit bomboane colorate si chipsuri de ciocolata, iar pentru tulpina a presarat cacao.


Intinde prima foaie de aluat direct pe foaie de copt , caci mutarea bradutului, fara sa il strici dupa ce  e gata ornat, e  munca de Sisif si necesita cel putin 4 maini .

Bradutul astfel gatit a mers sa se bronzeze putin in cuptor( 40 minute la 180 de grade Celsius).

 Desi a fost savurat din plin, alaturi de lapte cald , saptamana asta nu mai scap....facem bradul , cel adevarat ...de plastic :)

4 comentarii:

coco spunea...

vaiii ce dragut arataaa...am vazut si la Sakura cu spanac...super!

TeoBcatar spunea...

Dragut si in tot cu saebatorile!

furnicuta boscodina spunea...

Ma bucur ca iti place , Coco. Sorry dar habar nu am ce e Sakura , dar idee cu spanac e bestiala . Multam fain !

furnicuta boscodina spunea...

Teo, ai dreptatea, se potriveste de minune aceste perioade a anului :) O zi super faina si minunata !

Trimiteți un comentariu