vineri, ianuarie 18

Batoane rasucite cu pasta de lamai murate si somon

Bine v-am regasit dupa atata amar de vreme !
Stiu ca trag chiului de o gramada de timp ,dar am o scuza buna. Mi-am prins si nasul si urechile intr-o gramada de proiecte care mai de care mai haioase .
Nu stiu daca o provocare poate fi numita haioasa , dar sigur ameteala de dupa poate fi oricum, mai putin haioasa. Dar arta cere sacrficii :)

Desi imi propusesem sa va tentez cu o reteta de batoane rasucite cu celebra pasta de lamai murate , am sa va povestesc intai despre experienta fascinanta de azi : de a desena stand pe jos intr-un lift transparent , ce urca si cobora dupa cum era chemat .

Senzatia?...Interesanta ! A persistat multe ore dupa, ridicam ochii simteam cum urc .Durerea de cap? A fost si ea prezenta, dar nu asta e partea importanta a povestii, ci Omul ! Omul modern si reactia lui cand  urca intr-un lift in care se deseneaza... pe jos, culori si foi insirate  .

 Am intalnit omul suparat pe viata, care nu conteaza ce faci ,cum si in ce scop, el are ceva de comentat si nu de bine . Si ce-i mai important pentru el...ramane cum a stabilit, adica nu-i convine .

Am intalnit omul visator ..care furat de peisaj se mira uimit de ce liftul nu merge .Cum ar putea merge?  Liftul  nu ia decizii pentru om unde sa-l duca...asteapta ordinul:" apasa pe buton " :)

Si nu in ultimul rand am intalnit omul fluture, atras de desen ca fluturele de foc si tras de ate invizibile se intoarce in lift, de data asta apasa pe buton....la etajul gresit :)

A fost haios si ameteala de dupa a meritat cu varf si indesat , dar acum ma gandesc ca totusi dupa ce v-am plimbat atat cu liftul poate vi s-a facut si foame. Ce ziceti de niste batoane rasucite ? Le putem lua lift si sa ne uitam la oameni :)

Pentru cazul in care aveti deja liftul vostru , ma gandesc sa va scriu reteta...lift aveti, batoane lipsesc

Ingrediente:
350g faina
150 ml lapte
10g drojdie
70 g unt
putina sare
putin zahar
2 linguri de iaurt

pentru umplutura
salmon facut la cuptor
* am folosit pentru reteta o bucata de  salmon facut la cuptor cu pasta de lamai murate, aproximativ 200 de grame
70g cascaval ras
susan pentru aspect


In laptele cald am dizolvat drojdia si zaharul. Am turnat laptele peste faina peste care am pus sarea si iaurtul. Se framanta aluatul . Adaugam untul topit dar rece, si continuam sa framantam pana tot untul intra in aluat si acesta devine usor lipicios.
Punem castronul in care se afla aluatul intr-o punga de plastic si o inchidem. Peste punga, punem un prosop de bucatarie si lasam aluatul la dospit aproximativ o ora.

Se intinde aluatul intr-o foaie grosuta, pe masa unsa cu ulei . Ungem foaia cu pasta de lamai murate. presaram deasupra salmonul desfacut in bucatele mici si branza rasa.

Impachetam foaia de aluat in trei  si taiem fasii de aproximativ 2 cm latime . Rasucim fasiile cu grija si le punem in tava in care am pus hartie de copt. Presaram susan sau alte seminte peste batoanele rasucite .Le coacem  30-40 de minute in cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius.

Se pot servi atat calde cat si reci, simple sau impreuna cu un sos de branza.


Un sfarsit de saptamana de milioane si plimbare placut cu liftul :)


4 comentarii:

Sidy spunea...

Liftul....e imposibil sa nu iti faca probleme cand ti-e lumea mai draga.....
Batoanele astea cu lamai murate si somon sunt sigura ca au fost deosebite !Minunate pot spune si cu siguranta au disparut urgent....
Te tzuc si sa ai o duminica desavarsita !

furnicuta boscodina spunea...

Sidy, multumesc pentru intelegere :) este destul de grea plimbarea prea lunga liftu .
batoanele au fost delicioase si s-au evaporat cat ai clipit. Am primit cereri sa le refac :)
O zi superba si numai bine si tie ! Multumesc pentru vizita :)

Top Cuisine avec Lavi spunea...

Arata demential! O reteta care trebuie incercata! E trecuta pe lista deja! Te pup!

boscodina spunea...

Lavi, ma bucur foarte mult ca-ti place reteta :) astept parerile de dupa :)
O zi super faina si numai bine ! :)

Trimiteți un comentariu