vineri, aprilie 12

Batoane raw cu fructe uscate si alune

M-am gandit sa va tentez in acesta zi de vineri cu ceva dulce , asa ca sa va fie dulce intreg weekendul. Este un dulce simplu de facut, , un desert vegan, facut fara foc si fara munca multa . Si in plus si rezista mult, caci se consuma in cantitati mici.

Ingrediente:
3 cani fulgi de ovaz
1/2  cana fulgi de cocos
1/2 cana seminte de susan
2 cani alune
2 cani fructe uscate
*folositi un amestec de seminte si nuci , alune si de fructe uscate dupa preferinte,  cu cat e mai mare varietatea cu atat e mai gustos desertul  . Eu am folosit nuci, seminte de floarea soarelui,seminte de dovlec, migdale si alune de padure, stafide, curmale, smochine,afine si portocale chinezesti zaharisite
150g unt
1/2 cana miere
1/2 cana silan
*puteti folosi sirop de artar sau de agave in loc
1/2 lingurita rasa sare
2 linguri  scortisoara

Se topeste untul impreuna cu mierea, silanul , sarea si scortisoara . Se pun  intr-un castron nucile, fructele uscate si ovazul. Se toarna sosul obtinut peste ele si se amesteca pana se omogenizeaza si obtinem o compozitie ce poate fi usor de modelat, nu foarte moale dar nici exagerat de tare. Compozitia obtinuta o punem intr-o tava in care am pus inainte foaie de copt si o intindem . Asezam deasupa inca o foaie de copt si cu fundul unei cani/ sticle apasam tare compozitia .
Punem tava in frigider si  lasam sa se raceasca. Taiem bucatele si servim batoanele de cereale reci.



* Eu am folosit fulgi de ovaz mediu presati: sunt cei subtiri , dar nu facuti pudra ptr budinca .Puteti coace atat fulgii de ovaz cat si nucile/semintele inainte de pregatirea desertului- 10-15 minute in cuptor . Si logic, in functie de nucile folosite, , tipul de fulgi de ovaz ,exista posibilitatea ca aluatul sa iasa prea moale si atunci mai adaugati putin ovaz sau cocos ,  sau prea aspru si atunci mai puteti adauga putin sirop de agave/artar sau miere.
Spor la treaba !




16 comentarii:

coco spunea...

am facut si eu acu ceva timp , mai am inca...sunt super gustoase , numai alune nu pun ca nu-mi plac !

Anonim spunea...

si eu fac o prajitura asemanatoare cu migdale, unt de cocos sau de cacao, caise sau prune uscate, pudra de roscove, extract de vanilie, nuca de cocos (cand am); eu nu mai pun zahar/indulcitor, mi se pare indeajuns de dulce

furnicuta boscodina spunea...

Coco, ma bucur ca iti plac si ca ai gasit o reteta exact pe gustul tau, asta e cel mai important . O zi superba !

furnicuta boscodina spunea...

Anonim, cred ca reteta ta e tare buna deasemenea. Nici eu nu sunt adepta super dulcelui, dar reteta asta am incercat-o si cu mai putin zahar/ miere si a iesit diferit, mai putin legata, caci in afara de a indulci sosul dulce are si rolul de tine totul impreuna.Asa ca pentru amorul artei , facem sacrificii :)
O zi super faina !

Sidy spunea...

Astea trebuie sa fie MINUNATE !!!
Excelanta ideea ta...
Te tzuc si iti doresc o duminica placuta !

furnicuta boscodina spunea...

Multumesc mult , Sidy! Dulce ca intotdeauna, mai dulce decat desertul meu dulce :)
O zi superba si numai bine !

Teobucatar spunea...

Minunat arata! Si sanatoase....

Unknown spunea...

Arata grozav! De multa vreme ma tenteaza si pe mine batoane de genul asta, dar tot nu mi-am gasit timp sa fac :) De incercat reteta asta ;)

furnicuta boscodina spunea...

Multumesc Teo ! :) Este o dulce !

furnicuta boscodina spunea...

Paula, ce pot sa iti doresc in afara de mult mult timp sa poti sa faci cu el ce vrei tu , tot ce iti doresti si de multe ori nu se poate pentru ca ziua continua sa aiba decat 24 de ore .Si da, in momentele de respiro in bucatarie poti incerca si aceste batoane. Vezi ca mai e insa o conditie ce trebuie indeplinita, trebuie ales momentul bine, adica trebuie sa fie unul de "pauza de dieta " pentru oricine trece prin zona bucatariei tale :)

Eileen Cuisine spunea...

Arata asa de bine, sper sa ii fac si eu cat de curand. Paste minunat iti doresc!

Furnicuta boscodina spunea...

Salut, Eileen ! Ajung si eu dupa 10 secole , aproape de Craciun. :) Dar cu toate astea sunt tare curioasa daca ai facut batoanele astea pline de energie de Paste si mai ales cum ti s-au parut.
O zi super faina si o iarna de poveste !

Poame spunea...

Pur si simplu delicios!

furnicuta boscodina spunea...

Ma bucur ca iti place :)

anne spunea...

Buna! Am incercat si eu reteta ta, dar batoanele au iesit f sfarmicioase..oare trebuia mai mult unt? Ce anume le leaga? Siropul sau untul?

furnicuta boscodina spunea...

Salut Anne,
Le leaga amestecul de unt, miere si silan. Ai folosit silan ?
Silan-ul seamana cu mierea , o idee mai lichid . As mai fi adaugat miere sau silan.
O zi super faina !

Trimiteți un comentariu