vineri, august 17

Mere coapte cu lavanda

Dupa cum bine stiti, Dulcea Romanie , calatoreste de mai bine de un an in blogosfera, cunoaste lume si ne rasfata cu retete delicioase. In fiecare luna e intr-o casuta nou, cu gazde care de care mai ospitaliere
  Luna asta , a ochit o casa dulce si o gazda si mai dulce- Catalina- Kiss the cook.Cum in asa casa nu se vine cu mana goala , a facut o mica escala in Franta, si-a umplut bratele cu lavanda si pregatita de provocare a spus: gatiti !
Eu am zis sa o impresionez , cu caldura sufleteasca....asa ca am aprins cuptorul :)
Am copt mere si am umplut casa cu parfum de rasfat:mere coapte, vanilie si ...lavanda . Demential ! Nu conteaza cat de cald e afara , trebuie sa le incercati !

Pentru asa proba de foc avem nevoie de :
8 mere
250 ml smantana pentru frisca
2 oua
3 linguri rase de zahar
1 lingura flori de lavanda
esenta de vanilie

Se spala mere si se curata de seminte si o parte de pulpa (se fac un fel de cescute din mere), cu grija sa nu faceti gauri in ele .
Separat se amesteca intr-un castron ouale, smantana pentru frisca, zaharul, esenta de vanilie si florile de lavanda( puteti folosi mixerul ).
Cu lichidul rezultat umplem cescutele din mere puse intr-o tava. Acoperim tava cu folie de aluminiu si lasam merele la copt o ora la 160 grade Celsius si apoi inca o jumatate de ora la 180 de grade Celsius( in ultimele 5 minute dam jos folie de aluminiu ca sa se rumeneasca frumos ). Incercam umplutura- trebuie sa aibe consistenta unei budinci , si scoatem tava din cuptor. Lasam merele sa ajunga la temperatura camerei si apoi le punem in frigider. Se lasa in frigider cel putin 2 ore inainte de servire. Pot fi servite simple sau cu frisca .



Alte retete cu lavanda :
Fursecuri cu lavanda 
Desert cu portocale, lavanda, un pic de branza si o mana de menta 

7 comentarii:

coco spunea...

ce minunatii...!!!

furnicuta boscodina spunea...

ma bucur ca-ti plac :)

Buburuza Bubu spunea...

Cu siguranta gustoase!!!!

furnicuta boscodina spunea...

Foarte sigur :) racoroase si aromate :)

goblenuricusuflet spunea...

Mi-au lasat gura apa, sincer! Mi-au adus aminte de copilarie, cand imi facea mama mar copt....

furnicuta boscodina spunea...

Ei, te-am pus la munca acum sau ...mai la toamna cand se mai racoreste un pic. O zi superba si pupici piticilor !

Anonim spunea...

hmmm...ce pofta mi-ai facut !! imi pot ichipui si caldute cu inghetata de vanilie poate fi foarte delicioase...ce crezi?

Trimiteți un comentariu