vineri, iunie 8

Mancare cu quinoa,cereale si carne de pui

Sub genericul "ieri pe facebook, maine pe blog" a venit timpul sa dezvaluim secretul retetei magice cu quinoa. Intre noi fie vorba, e o reteta magica, pentru ca vei gasi in ea  un sfert din borcanul meu cu quinoa :) dar si alte cereale, deci magie pentru sanatate. Este magica pentru ca e o reteta rapida  care te scapa de eterna intrebare "eu ce gatesc azi" si ..nu in ultimul rand pentru ca a cucerit ieri lume pe facebook.
Este o reteta pe care o fac ochiometric , pe principiul, torn, pun ,adauga si las sa fiarba si mai adaug pe parcurs daca mai e nevoie de ceva.

Ingrediente:
1 ceapa mijlocie
3 catei de usturoi
1 piept de pui( a fost mai micut)
1 ardei mare rosu
2-3 linguri hrisca verde
* se poate folosi  la fel de bine si cea maro
1/2 cana quinoa
2 linguri grau 
2 linguri crupe de ovaz
sare, piper
verdeata- patrunjel

Se calesc ceapa si usturoiul taiate marunt in putin ulei (de data asta am folosit de orez). Se adauga carnea taiata bucatele mici si se mai caleste putin . Adaugam apa (aproximativ 1 litru de apa )si lasam sa fiarba carnea 10-15 minute. Adaugam cerealele si mai lasam la fiert pana quinoa si hrisca sunt fierte (completam pe parcurs cu apa daca mai e nevoie).
* daca ati pus prea multa apa, cerealele sunt fierte si mancarea e mai lichid , adaugati 2-3 linguri burgul sau cous-cous- nu paste - si acoperiti, vor absoarbe tot lichidul si mancarea va fi fix.
Condimentam dupa gust si presaram verdeata proaspata. 
Mancarea este gata !
Pofta buna !



Dupa o masa copioasa, un desert sanatos : Prajitura cu quinoa,ciocolata si zmeura

6 comentarii:

coco spunea...

mai nou , gatesc si eu ...imi place !

Ioana V. spunea...

nu am mancat inca niciodata quinoa!Arata bine!

Micul spunea...

Cu siguranta cumpar quinoa si incerc reteta.
Super fain arata.
Sa ai weeknd fain.

furnicuta boscodina spunea...

Coco, bafta multa si cat mai multe retete delicioase ! :)

furnicuta boscodina spunea...

Alinitzika, merita incercata quinoa,mai ales ca e atat de sanatoasa. Ma bucur tare mult ca ti-a placut reteta mea:) astept sa-mi spui cum ti s-a parut quinoa :)

furnicuta boscodina spunea...

Micul, ma bucur ca te-am "convins" sa cumperi quinoa, e tare sanatoasa si la ce minunatii ies din mana ta, sint sigura ca vei gasi atatea moduri faine de a o pregati ! :)

Trimiteți un comentariu