joi, noiembrie 10

Prajitura cu umplutura de mere uscate, gris si mac

Anul acesta mi-am promis ca voi posta toate retete facute de Rosh haShana, constinta ma mustra asa ca ma gandesc sa ma grabesc caci inca putin si vine Revelionul .  In plus, inca putin si vine din nou, si eu sunt in urma cu postarile , nu ca ar fi prima data , exista antecedente serioase :)
Deci zic sa nu mai vorbim, ci sa bucatarim :)

Ingrediente
aluat
600g faina
150g lapte rece
3 oua
240g drojdie uscata
60g miere
coaja de la o lamaie
150g unt la temperatura camerei
putina sare
umplutura
300 ml lapte
2pliculete zahar vanilat
50 g zahar
80 g gris
80 g mere uscate
1 ou
20g unt
2 linguri mac

Pentru aceasta prajitura am folosit doar jumatate din aluat, ca in timp ce dospea si ideile mele dospeau mai mai sa imi iasa pe urechi . Promit ca reteta prajiturii cu mere- un fel de cozonac cu mere , mai bine spus ,va fi urmatoarea postare, caci sincer merita incercata.

Revenind la prajitura  , zic sa incepem cu...umplutura . Toate ingredinetele umpluturii se pun intr-o cratita (merel taiate bucatele mici) si se pune cratita la fiert. Amestecam in continuu sa nu se prinda de fundul cratitei si sa capete o aroma de aromat. Este gata cand se desprinde de peretii vasului cand amestecam. Lasam sa se raceasca.

Intr-un vas incapator punem faina, ouale, coaja de lamaie, drojdia . Turnam laptele si framantam pana obtinem un aluat uniform. Adaugam untul si continuam sa framantam pana se incorporeaza in aluat.Lasam aluatul sa dospeasca pana isi dubleaza volumul.

Jumatate din aluat il intindem pe masa unsa cu ulei ,. Intindem crema de gris cu mere si mac rulam. Punem prajitura in tava unsa cu unt si o coacem 30-35 de minute in cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius.

Se lasa sa se raceasca . Ce s-a intamplat cu cealalta jumatate....va urma :)

Prajitura cu umplutura de mere uscate, gris si mac



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu