luni, august 29

Mageadara - orez cu linte

Mageadara este o mancare tare cunoscuta in Israel, pe cat e de gustoasa pe atat de simplu e de facut. Si cum asta nu ar fi de ajuns, se serveste cu labane. Eu sunt innebunita dupa labane :)

Este o mancare pe care de ani de zile ma gandesc sa o postez, dar mereu apare cate ceva, uit sa fac poze, mi-e lene sa fac poze, pierd pozele , aman postarea pentru cateva zile ce se transforma in luni etc . Dar acum , gata, a venit timpul , timpul mancarii de orez cu linte :)

Ingrediente:
3 cepe mari
2 cani de orez basmati 
1 cana linte verde
4 cani de apa
1 lingurita de curcum
2 catei de usturoi
1 lingurita rasa chimion- optional
sare, piper
ulei
labane -pentru servire
*puteti folosi iaurt gras si acru in loc

Fierbem lintea in apa 40 de minute. Calim ceapa si usturoiul in ulei intr-o cratita mare.
*Unii adauga 1 lingurita de zahar peste ceapa cand se caleste , ii va schimba gustul si culoarea, ceapa caramelizata.

Scoatem ceapa si in cratita in care a fost calita adaugam lintea ,impreuna cu apa in care a fiert,orezul si condimentele (sare, curcum, piper, chimion). Daca mai e nevoie mai completam cu apa. Fierbem la foc mic aproximativ 20 de minute.

Adaugam ceapa calita si stingem focul.
 Lasam cratita acoperita 10 minute inainte de servire.

Se serveste fierbinte cu labane.


Mageadara - orez cu linte

2 comentarii:

ByLoriem spunea...

Fac si eu acum. stiu ca este ffff gustoasa, am mincat la sora mea. multumesc furnicuto!

furnicuta boscodina spunea...

Ma bucur tare mult sa te vad :)Cat despre reteta : Pofta buna :)

Trimiteți un comentariu