sâmbătă, mai 7

Sarmale cu orez in frunze de vita de vie

Nu stiu de ce, poate pentru ca am curatat de curand vita de vie  si am o intreaga colectie de frunze tinere tocmai bune de umplut, sau pentru a lasa un semn al rarelor mele treceri pe aici , pe blog ; cert e ca azi vom gati , macar virtual daca altfel nu , sarmale in frunze de vita de vie.

Nu sunt celebrele sarmalute grasunele si gustoase cu multa carne , ci cele mai orientale,simple si delicioase , cu orez si fara pic de carne.

Avem nevoie de :
frunze de vita de vie 
*din conserva sau prospat culese si oparite inainte
orez alb
ceapa
menta
sare
 piper
sos/pasta de rosii
sucul de la 2-3 lamai


Se taie ceapa marunt si se caleste in ulei pana devine aurie. Adaugam si orezul spalat inainte (orezul tinut in apa inainte ,va fierbe mai bine) si mai lasam tigaie pe foc 2-3 minute amestecand.
Frunzele de menta taiate marunt se adauga in tigaia luata de pe foc.
Se condimenteaza cu sare si piper si gata-i umplutura.
* puneti menta din belsug si nu veti regreta :) La 2 cani de orez eu pun o legatura intreaga de menta.

Se umplu  frunzele de vita de vie, se ruleaza strans ca la sarmalele obisnuite si se aseaza in cratita. Se toarna apa in care am diluat sosul/pasta de  rosii .Adaugam in apa sucul a 2-3 lamai - e musai :) si mai puteti adauga sare si piper daca considerati necesar.
Sarmalele se fierb 30-40 de minute la foc potrivit ,si gata-s delicioasele sarmale.

Sarmale cu orez in frunze de vita de vie

 *Nu uitati sa mai aruncati cate o privire la ele cand fierb si daca e nevoie mai adaugati apa . Cand le asezati in cratita luati in calcul ca fiert orezul ocupa mai mult loc ,deci lasati loc intre sarmale nu le inghesuiti.

2 comentarii:

Micul spunea...

Am mancat pe unde am umblat, dar de facut nu le-am facut inca, asa ca ar fi timpul.
Ma bucur sa te vad, si-ti doresc o zi excelenta.

furnicuta boscodina spunea...

Si eu ma bucur tare mult sa te vad :)O zi superba si o vara/primavara de poveste ! Si daca tot mai e pana la concediu, poti sa incerci sarmalele astea si la tine acasa , mancarea de acasa e intodeauna mai buna :)

Trimiteți un comentariu