duminică, aprilie 13

Chec in coji de oua

Acest mod inedit de a face prajituri este o adevarata bucurie pentru strumfi de fiecare data. Strumfi e kinderul meu :) pe care imi place sa il surpind cat mai des cu lucruri inedite legate de modul de "prezentare " al mancarii.

Imaginea prajiturilor in oua am vazut-o pe net si de aici pana la a o pune in practica nu a deloc cale lunga. Am pastrat insa reteta pana acum , pentru a va face o surpiza placuta in aceasta perioada a anului cand lista pentru bucatele de Paste incepe sa prinda contur.

 Prajiturile in oua pot fi piesa de rezistenta a mesei de Paste pentru copii, dar si pentru musafirii cu suflete de copil .

Nu am sa va scriu reteta de prajitura, caci sunt sigura ca fiecare are o reteta preferata de chec, de prajitura cu ciocolata al caror aluat curge .

De ce aveti nevoie
oua 
tirbuson
apa 
sare 
ulei optional

Cu ajutorul tirbusonului prin lovire faceti o mica gaura in partea de jos a oualor . O marim curatand usor coaja pana este destul spatiu incat sa poata iesi albusul si galbenusul (galbenusul poate fi spart , iese mai usor asa).si sa fie destul loc pe unde sa turnam aluatul in coaja apoi.
Albusul si galbenusul le vom folosi pentru a pregati alte retete ce necesita oua .

* Pentru ca reteta mea nu necesita separarea albusului de galbenus , in cojile oualor folosite pentru aluat fac prajiturelele.

Cojile golite le scufund in apa cu sare pentru cateva minute pana cand e gata aluatul. Cu ajutorul unui posh sau pur si simplu cu lingura turnam in cojile de oua aluatul . Nu umplem pana la capat oul, ci doar 3/4 din el , prajitura creste oricum si sa nu dea pe-afara.In eventualitatea ca va da pe afara puteti unge cojile cu ulei pe dinafara ca apoi sa fie mai usor sa curatati oul.

Punem cojile umplute in tavile ce le permit sa stea drepte cu gaura pe unde am turnat aluatul in sus. Coacem in cuptorul preincalzit 30-40 de minute.

Lasam ouale sa se raceasca si pot fi servite. Pentru un plus de surpriza puteti sa le puneti in hartie de muffins in asa fel incat sa nu se vada partea de jos.
Pentru a scoate prajitura se sparge si se curata coaja.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu