miercuri, februarie 27

Tofu cu za'atar

Un mic dejun simplu, un gust aparte , caci za'atarul va imprumuta aroma sa bucatilor de tofu si daca ar fi sa ne luam dupa unii, destul de sanatos. La capitolul sanatate nu ma pronunt ,dar la capitolul indeplinit normele cerute ptr o mancare de post va pot spune cu mana pe inima ca e potrivit pentru postul crestin.

 Desi nu asta a fost intentia cand l-am pregatit, acum scriind mi s-a aprins beculetul cu "vine vacanta!!!!" deci implicit si sarbatorile specifice ei .  Da, am nevoie de o vacanta , una lunga , de vreun an :)
Revenindu-mi din dulcele si imposibilul vis al vegetarii pe o plaja linistita  am sa va divulg marele secret al prepararii snitelelor de tofu cu za'atar. Simplu ca buna ziua

Ingrediente
tofu
1-2 oua depinde de cantitatea de tofu 
*la 300g tofu ajunge un ou
za'atar
ulei

Se taie tofu felii normale, nu de grosimea degetului , dar nici sa vedeti prin el , undeva la mijloc- un geam murdar prin care nu se vede :)
Se da prin oul batut inainte cu furculita si apoi prin za'atar din belsug, pe amble parti.
Se prajesc snitelele de tofu in ulei incins, 2-3 minute pe fiecare parte.
Se pun snitelele pe hartie absorbanta pentru a elimina surplusul de ulei si se servesc calde  cu garnitura de legume dorita sau ..simplu .

Sa va mai spun un secret? Poate fi taiat cubulete si pus peste salata de cuscus  cu rosii cherry, menta , patrunjel , suc de lamaie din tot sufletul, putin ulei de masline  si poate niste masline negre zbarcite si nuci pecan usor coapte . Demential !


6 comentarii:

Unknown spunea...

Chiar ca arata bine, si mie imi place mult tofu!

furnicuta boscodina spunea...

Multumesc :)Ma bucur ca am reusit sa aduc o idee noua, o reteta noua cu tofu . O zi super faina ! :)

ByLoriem spunea...

buna furnicuto! arata apetisant... dar pina sa ma bucur complet ... ce este za'tar-ul?

furnicuta boscodina spunea...

Za'atar-ul (oregano sirian, daca nu ma insel)este o planta din familia oregano-ului,logic :) care uscat si maruntit bine impreuna cu alte plante tot uscate (busuioc, cimbru, oregano), seminte de susan, suc de lamaie ,sare si alte condimente , formeaza un fel de pudra verde numita tot za'atar.are o aroma specifica,acrisoaro-sarata .

pudra se foloseste la salate, presarata peste branze/labane, pe humus, in sosul de tahini, se presara pe paine si pite, se foloseste la marinade ...dupa inspiratie , in cazul asta cu tofu :)

yafa spunea...

Arata foarte fain, nu prea ma impac eu cu tofu, dar parca al tau ma trage de nas!
Furnicuta draga am venit sa te invit la o noua provocare, ce zici?
Un concurs"Seamana a fi un dulce, dar e un sarat!"
Pupicei

furnicuta boscodina spunea...

Yafa, multumesc tare mult pentru invitatie, pentru ca te-ai gandit la mine :) Dar m-am trezit si eu in al 13-lea ceas, cand sigur totul e deja mancat :) Data viitoare am sa fiu mai pe faza :) Hag Sameah !

Trimiteți un comentariu