joi, iunie 21

Krantz cu ciocolata, caramel si nuci

Astazi m-am gandit sa va prezint o reteta simpla, tare usor de facut , chiar si micutii bucatari de MasterChef ar face-o cat ai clipi, dar delicioasa: Krantz cu ciocolata , caramel si nuci.
O cunoasteti sigur, cel putin de poze , ca am facut prezentarile deja...pe facebook, e drept , dar nu se pune :)

Reteta aceasta e bucatia mea de munca la marea imensa  si ..gustoasa de caramel ,ce s-a gandit sa isi stabileasca teritoriul pe blogul Andreei - Andie's Veggies .Cum asa? Simplu ca buna ziua, una bucata caramel a doar sfara in tara, si-a adunat toate prietenele si prietenii, legume si fructe de seama si s-au gandit sa dea o mare petrecere, rasfat al papilelor gustative. Loc mai potrivit , 10 ani de cautau nu-l gaseau , atatea bunatati acolo , una mai ispititoare ca alta, unde te uiti ceva iti face cu ochiul si da, pe buna dreptatea ,nu mai vrei sa pleci.

Cu ce ocazie petrecerea? Cum cu ce ocazie ? Cu ocazia popasului facut de Dulcea Romanie pe acele  meleaguri.
 Dat fiind motivul de mare bucurie si petrecere zic sa purcedem la treaba :)

Luam 5 bucati matzot (ramase, ca niciodata, de la Pesah) si le punem intr-o tava in care am pus inainte foaie de copt
 * Nu stiu daca bucatile de matzot ar putea fi inlocuite cu altceva,sunt crocante si au gustul lor special, dar cel mai important e ca in tot procesul asta tehnologic , isi pastreaza proprietatea , nu se inmoaie, nu se ard  .
*Foile sunt puse in asa fel incat sa ocupe /acopere toata tava, sa nu fie mari spatii goale- caramelul se va topi un pic si tinde sa curga pe langa.

Intindem pe foi caramelul (150g) si punem tava in cuptor la copt- 10 minute in cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius.
Le scoatem cu grija din cuptor si presaram peste caramel , ciocolata(150 de grame- ciocolata amara) taiate bucatele mici si asteptam putin. De la caldura caramelului ciocolata se va topi si o vom putea intinde usor intr-un strat uniform.

Presaram peste ciocolata nucile(100g) taiate bucatele si lasam sa se raceasca. Taiem/rupe in bucatele dupa bunul plac si le punem in frigider cel putin 30 minute ca sa se raceasca bine .
Servim cu mare placere, simple, la cafea sau ..le impartim cu cei dragi, sau doar cu cei foarte dragi  :)



sursa de inspiratie: retete de Pesah- mako.co.il

7 comentarii:

Anonim spunea...

Simpla (zici tu :P), dar de mare efect,felicitari!
noapte buna! :)

furnicuta boscodina spunea...

Ei zic si eu ce sa fac, imi conving clientii :) Multumesc mult pentru cuvintele frumoase si nu in ultimul timp pentru vizita !

furnicuta boscodina spunea...

Era ultimul rand, nu timp, visez eu cu ochii deschisi la "timp liber " , fiecare cu ce n-are :)
O zi super faina !

goblenuricusuflet spunea...

:) O reteta nu foarte grea! Si ai dreptate, trebuie impartita doar cu cei foarte dragi! Multi pupici!

boscodina spunea...

Multuemsc pentru vizita :) Sa stii ca eu o impart cu tine,trimit si prin posta :)Un weekend minunat !

maria mihalache spunea...

Iti voi lasa adresa mea .....hihihi...........pentru ca si eu vreau.
Pup cu drag!

boscodina spunea...

Cu cea mai mare placere :) Este o bucurie ca va f-au facut u ochiul si acum mi-ma gasit motiv de vizita :) O zi superba si numai bine!

Trimiteți un comentariu