miercuri, august 24

Fursecuri cu menta si lamaie

Micute, dragute, aromate, cu menta si lamaie ,combinatia preferata a verii,aratand ca niste broscute testoase inarmate( mi s-a suflat din culise) azi vor scoate nasul in lume.

Pentru posibile intrebari : modelul de pe ele e "pensat" .Cand ma plictisesc "il mai tricotez" pe fursecuri care au in ele praf de copt (crescand la copt "modelul pensat" va arata foarte bine).

Cum se face : se ia una bucata penseta nou , sau una folosita strict in scopuri culinare . Se modeleaza o biluta din aluat , bratele pensetei se baga in aluat, 1/2 mm nu mai mult si se strange tragand usor de aluat in sus. Continuam in linie, vom avea o dunga inalta de aluat si gaurele de-o parte si de alta a ei. Am terminat dunga continuam cu alta ,paralela , nelasand spatiu intre dungi:astfel unul din bratul pensetei va intra in gaurelele dungii facute anterior. Dungile le puteti face drepte, serpuite, impletite, suprapuse in functie de cat de mult va plictisiti :)


Ingrediente:
200g unt
100g zahar
1 ou
30g frunze de menta
coaja de la 1/2 lamaie
sucul de la 1 lamaie
5g praf de copt
4 linguri amidon de porumb
350g faina
zahar praf

Untul si zaharul se bat cu mixerul pana obtinem o crema-spuma. Adaugam oul si amestecam . Adaugam coaja,sucul de lamaie si frunzele de menta taiate foarte foarte marunt, preferabil intr-un robot de bucatarie . Adaugam faina amestecata cu praful de copt si amidonul si amestecam pana obtinem un aluat compact. Este usor moale, tocmai bun de modelat.

Din el facem fursecurile in forma si cu modelul dorit . Coacem fursecurile 15-20 de minute in cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius.
Se lasa sa se raceasca si se presara zahar praf peste ele.
O zi super faina si aromata ! :)

10 comentarii:

Simona spunea...

Ce bine arata ... !!!!!!

furnicuta boscodina spunea...

Multumesc mult :) deci nu am muncit ca negrul pe plantatie degeaba :)O zi super faina!

In bucatarie cu Aziz spunea...

Eu tocmai mi-am facut o cafea ..ar cam merge ...ce zici pot sa ma servesc?!:))

furnicuta boscodina spunea...

Cu cea mai mare placere :)O dupa-amiaza linistita :)

TeoBucatar spunea...

Nu am facut si sunt curioasa cat din aroma mentei pasteaza fursecul!

maria mihalache spunea...

Pot sa-mi iau si eu cateva pentru maine dimineata la cafea?
Pup si seara buna!

furnicuta boscodina spunea...

Teo , nu sunt fursecuri mentolate, pentru asta probabil ar fi trebui folosit ceva concentrat de menta. sunt insa niste fursecuri cu aroma de limonada,acrisor-mentolat. O seara super faina si multumesc pentru vizita :)

furnicuta boscodina spunea...

Cu cea mai mare placere , Maria, simte-te ca acasa :)O seara linistita si o noapte odihnitoare! :)

cameleonique spunea...

trebuie sa incerc neaparat fursecurile cu menta si lamaie, n-am facut niciodata prajituri cu menta dar iubesc ciocolata mentolata, deci am notat, lamaie, menta in fursecuri, cred ca e super bun!!!

furnicuta boscodina spunea...

cameleonique, sunt tare curioasa daca le-ai incercat si daca s-au ridicat la inaltimea ciocolatei cu menta, dupa care si eu sunt moarta :) o zi super faina si numai bine ! :)

Trimiteți un comentariu