miercuri, octombrie 26

Challa coronita de mere si mini challe mere si rodii

In amintirea Anul Nou si incercand oricum sa compensez lenea ce m-a pocnit cu atatea sarbatori una dupa alta , astazi v-am adus o alta challa in haine de sarbatoare . Si ca sa nu se simta stinghera pe scena, Grupul Chalelor in devenire o vor insoti.

Ingrediente
500 g faina
20g drojdie uscata
1/2 lingurita sare
2 linguri miere
1 ou
70 ml ulei
1 lingura pasta de curmale
5 curmale taiete bucatele
250 ml apa calda
scortisoara -betisoare
2 linguri de miere pentru sirop

Drojdia si mierea se pun in apa calda si se amesteca. Faina, sarea, pasta de curmale si oul se pun intr-un castron .Turnam apa si framantam  pana obtinem un aluat  uniform . Adaugam curmalele taiate si uleiul si framantam pana aluatul se dezlipeste de pe peretii vasului.
Punem vasul intr-o punga de plastic, legam punga si o acoperim cu un prosop. Lasam aluatul sa dospeasca 1-1 1/2 ora intr-un loc caldut.

Modelam din el bilute  de aproximativ 90 g . Punem bilutele in tava unsa cu ulei si punem batul de scortisoara. Coacem challa 30-40 de minute in cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius. Fierbinte o ungem cu siropul  facut din 2 linguri de miere si 2 de apa.

Challa coronita de mere si mini challe mere si rodii


Eu am facut aluatul dintr-un 1kg de faina - cantitatile dublate. Din a doua parte de aluat am facut mini challe in forme de mar sau rodie - varful rodiei e facut dintr-o biluta de aluat taiat in 4 si apoi modelat.Le-am pus in tavite mici de briose Au fost coapte impreuna cu challa mare . Am preparat si pentru ele separat sirop din 3 linguri de miere si 3 de apa.




2 comentarii:

Laura spunea...

mmmm... ce pofta mi-ai facut!

furnicuta boscodina spunea...

Scuze :) daca viitoare trimit cu avionul sau o sa bun o bulina " atentie poate produce pofta " :)
O zi superba si multam fain pentru vizita :)

Trimiteți un comentariu